تفتیش منزل زرتشت احمدی‌راغب و احضار وی به دادگاه انقلاب

روز چهارشنبه ۱۶تیرماه ۱۴۰۰، نیروهای امنیتی با هجوم به منزل زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی، منزل وی را مورد تفتیش قرار داده و از او خواسته‌اند که روز شنبه ۱۹ تیرماه به دادگاه انقلاب مراجعه کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی هنگام تفتیش منزل زرتشت احمدی‌راغب تعدادی از وسایل شخصی این فعال مدنی و خانواده‌اش از جمله کیس کامپیوتر، تلفن‌های همراه، رسیور ماهواره، تلویزیون و کاپشن آتش‌نشانی وی را ضبط کرده و با خود بردند.

زرتشت احمدی راغب در آبان‌ماه ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت و در دی ماه همان سال با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. او در اردیبهشت ۱۳۹۶ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد. مصادیق اتهامی علیه این فعال سیاسی «سیاه نمایی»، «ارتباط با عناصر ضدانقلاب در خارج از کشور»، «مصاحبه با شبکه‌های معاند»، «حضور در تجمعات غیرقانونی»، «دادن فراخوان تجمع» عنوان شده بود.

آقای احمدی‌راغب پیش از آن نیز در بهمن ماه ۱۳۹۴ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از طریق نشر مطالب انتقاد آمیز در صفحه شخصی خود در فیسبوک به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

زرتشت احمدی‌راغب یک بار دیگر در شهریور ۱۳۹۸ در منزل شخصی‌اش توسط نیروهای امنیتی و با خشونت بازداشت شد. او پس از این بازداشت و از روز ۶ شهریور ماه در اعتراض به نحوه بازداشت و تداوم بازداشت موقتش ونیز بازداشت و کشتار معترضان طی اعتراضات سراسری در ایران دست به اعتصاب غذا زد و در تاریخ ۱۷ مهرماه پس از انتقال به بند عمومی به اعتصاب غذای خود پایان داد. این فعال مدنی در دی‌ماه ۱۳۹۹ با پایان دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد.

لازم به یادآوری است این فعال سیاسی از جمله کسانی است که خرداد ماه سال ۱۳۹۸ طی نامه‌ای به همراه ۱۳ فعال مدنی و سیاسی بیانیه «گذار از جمهوری اسلامی»‌ را امضا کرده و خواستار استعفای علی خامنه‌ای از رهبری شدند.

گفتنی است زرتشت احمدی راغب با ۱۷ سال سابقه خدمت در آتش‌نشانی شهریار، به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی و مدنی از کار اخراج شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.