انتقال زینب جلالیان به بند قرنطینه زندان قرچک ورامین

زینب جلالیان که روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه به دلایل نامشخصی از زندان خوی خارج شده بود، پس از ۵ روز به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، زینب جلالیان روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه با چشم‌بند و دستبند از زندان خوی خارج و به زندان ارومیه و سپس زندان کرمانشاه منتقل شد و در نهایت پس از خودداری این زندان‌ها از پذیرش او، از سوی مأموران امنیتی به زندان قرچک ورامین تحویل داده شد.

این زندانی سیاسی هم‌اکنون در بند قرنطینه این زندان نگهداری می‌شود و از دلایل این انتقال اطلاعی در دست نیست.

مقامات قضایی و امنیتی ایران ضمن تحت‌فشار دادن زینب جلالیان جهت انجام اعترافات تلویزیونی، از صدور مرخصی برای این زندانی سیاسی که در حال سپری کردن سیزدهمین سال حبس است، خودداری می‌کنند.

در اسفند ماه سال ۹۴، مسئولبن زندان خوی اعلام کرده‌ بودند که اعزام به بیمارستان و رسیدگی درمانی تنها مشروط بر آن است که طی مدت درمان یکی از اعضای خانواده او به عنوان ضامن در زندان نگهداری شود و این زندانی سیاسی با وجود وضعیت نامساعد جسمانی، این شرایط را نپذیرفته بود.

پیش تر نیز، مأموران وزارت اطلاعات طی بازجویی از زینب جلالیان، به وی اعلام کرده‌ بودند که معالجه و اعزام او را به بیمارستان خارج از زندان تنها در صورت اقدام به اعترافات تلویزیونی انجام می‌گیرد و خانم جلالیان از انجام این کار امتناع کرده بود.

زینب جلالیان زندانی سیاسی، در اسفندماه سال ۸۶ به اتهام عضویت در پژاک بازداشت و توسط نیروهای اداره اطلاعات کرمانشاه مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفت. وی در شعبه یک دادگاه انقلاب کرمانشاه به اتهام «اقدام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران» و «عضویت در پژاک» به اعدام محکوم شد. مسئولین وزارت اطلاعات به وی اعلام کرده که دستور اجرای حکم اعدام وی صادرشده و تنها با انجام مصاحبه تلویزیونی است که اجرای حکم متوقف خواهد شد. حکم اعدام این زندانی سیاسی در آبان ماه سال ۹۰ به حبس ابد تبدیل شد. در آذرماه سال ۹۳ این زندانی سیاسی به زندان خوی منتقل شد.

گفتنی است امیرسالار داودی وکیل خانم جلالیان نیز به حبس محکوم شده و دوران محکومیت خود را در زندان سپری می کند و در حال حاضر هیچ وکیلی برای پیگیری پرونده این زندانی سیاسی وجود ندارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.