انتقال پریسا رفیعی به زندان اوین برای اجرای محکومیت حبس

پریسا رفیعی، فعال صنفی دانشگاه تهران، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت شد و برای گذراندن محکومیت حبس خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پریسا رفیعی در شهریور ۱۳۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» مجموعا به هفت سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

حکم هفت سال حبس خانم رفیعی در مهر ۱۳۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران به ریاست قاضی زرگر عینا تائید شد. این حکم در آذرماه همان سال پس از شمول عفو موردی به یک سال حبس کاهش پیدا کرد.

پریسا رفیعی فعال صنفی دانشجویی و دانشجوی رشته هنرهای زیبا دانشگاه تهران، در تاریخ ۶ اسفندماه ۱۳۹۶ به دلیل شرکت در تظاهرات روز ۱۶ آذر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تحمل ۲۳ روز حبس انفرادی در مکانی نامعلوم با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

گفتنی است این فعال دانشجویی پس از آزادی موقت از زندان طی نامه‌ای سرگشاده وقایع دوران بازداشت خود را شرح داده بود. او در بخشی از نامه خود نوشته بود که در مدت بازداشت به صورت کاملا غیر‌قانونی او را برای انجام تست بکارت به پزشک قانونی واقع در خیابان بهشت اعزام کردند که علی‌رغم تهدیدها و فشارهای بسیار از سوی نیروهای امنیتی برای انجام این تست، او مقاومت کرد و این تست انجام نشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.