۲ سال حبس؛ صدور حکم جدید برای آتنا دائمی

آتنا دائمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس برای وی گشوده شده است به ۲ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آتنا دائمی طی حکمی که توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد صادر شده است، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و به اتهام «اخلال در نظم زندان» به یک سال حبس و در مجموع به ۲ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۹ به مصطفی نیلی – وکیل مدافع این زندانی سیاسی – ابلاغ شده است.

حکم صادرشده بابت پرونده‌ای است که با شکایت وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در دوران حبس برای آتنا دائمی گشوده شد. مصداق عنوان اتهامی «تبلیغ علیه نظام»،  نوشتن نامه‌ها و بیانیه‌های منتسب به این فعال سیاسی و مصداق عنوان اتهامی «اخلال در نظم زندان» برقراری جشن، بزم و پایکوبی در مراسم سوگواری سومین امام شیعیان عنوان شده است. آتنا دائمی این اتهامات را قویا رد کرده است.

آتنا دائمی نخستین بار در بیست و نهم مهرماه سال ۱۳۹۳ بازداشت و در ۲۶ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی از بند زنان زندان اوین آزاد شد.

این فعال سیاسی در تاریخ ٢٣ اسفندماه سال ٩٣ در دادگاهی به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی» و «اختفای ادله جرم»، به ۱۴ سال حبس محکوم شد. رأی صادره در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به هفت سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

آتنا دائمی روز ششم آذرماه ۱۳۹۵ بدون دریافت احضاریه کتبی برای اجرای حکم هفت سال حبس تعزیری از سوی مأموران سپاه ثارالله بازداشت شد. بازداشت این فعال مدنی در حالی صورت گرفت که وی تا آن زمان احضاریه‌ای از سوی اجرای احکام زندان دریافت نکرده بود.

خانم دائمی سال ۱۳۹۸ نیز بابت پرونده‌ای که در دوران حبس علیه وی گشوده شده بود به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری  و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب محکوم شده بود. مصداق این اتهامات «اعتراض به اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی در حین خواندن سرود در سالن ملاقات» و همچنین «صدور بیانیه‌ها و نامه‌هایی از زندان» عنوان شده بود.

گفتنی است آتنا دائمی از آذر ماه ۱۳۹۵ تا کنون بدون دریافت حق مرخصی در زندان به سر می‌برد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.