بازداشت منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸

روز دوشنبه ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۹ منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، هنگام بازگشت از جزیره کیش به تهران در فرودگاه توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران،‌ منوچهر بختیاری که به همراه همسرش، سارا عباسی، به هدف اعتراض به قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین به جزیره کیش سفر کرده و اقدام به پخش پرچم شیر و خورشید میان ساکنان این جزیره کرده بود، هنگام بازگشت به تهران توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

ماموران امنیتی مدعی شدند که منوچهر بختیاری در بندرعباس است و نهاد بازداشت کننده او نیز وزارت اطلاعات بوده است.

به گفته یکی از بستگان آقای بختیاری، تلفن همراه و سایر لوازم شخصی ایشان توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است. همچنین همسر ایشان نیز پس از چند ساعت بازجویی در فرودگاه آزاد شده و به تهران برگشته است.

پویا بختیاری ۲۷ ساله، طی اعتراضات سراسری آبان ماه سال ۱۳۹۸ در حالی‌که به همراه مادر و خواهرش در منطقه فاز ۴ مهرشهر کرج به راهپیمایی معترضان پیوسته بود، هدف گلوله ماموران امنیتی قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

پس از آن منوچهر بختیاری برای برگزاری مراسم چهلم فرزندش در روز ۵ دی ماه ۹۸، فراخوانی اعلام کرد که دو روز پیش از برگزاری این مراسم به همراه ناهید شیرپیشه، مادرپویا، و تعدادی از بستگانشان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

روز سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۸ ناهید شیرپیشه، مونا و مهرداد بختیاری، مادر، خواهر و عموی پویا و روز چهارشنبه ۲ بهمن ماه ۱۳۹۸، منوچهر بختیاری و آصف بختیاری، پدر و دیگر عموی پویا از زندان آزاد شدند.

منوچهر بختیاری در سال ۱۳۹۹ کمپین دادخواهی را به راه انداخت و از خانواده‌های جان‌باختگان به دست جمهوری اسلامی خواست به این کمپین بپیوندند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.