بازداشت حدود ۳۰ شهروند در پی تجمع اعتراضی در شهر بهبهان

روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در پی تجمع مردم بهبهان در میدان بانک ملی این شهر در اعتراض به «وضعیت نابسامان اقتصادی» و «صدور حکم اعدام سه تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸» حدود ۳۰ شهروند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرزانه انصاری‌فر، علیرضا انصاری‌فر، احمد آخش، پیمان رسولی، مجید ضامن‌پیشه، علی وفایی‌پور، محمد بهزادی، حسین جاویدان، نرگس درم‌گزین، محمد ابول‌پور، سامان رنگی، حجت شکوهی، میثم اکبری و محمد شریعتی چهارده نفر از کسانی هستند که در تجمع اعتراضی روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در بهبهان بازداشت شدند.

دو تن از بازداشت‌شدگان به نام‌های فرزانه انصاری‌فر و علیرضا انصاری‌فر، خواهر و پسرعموی فرزاد انصاری‌فر ـ از جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸ – در ایران هستند.

فرزاد انصاری‌فر، ۲۷ ساله، روز شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ و در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در میدان بانک ملی بهبهان هدف گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت و پیکر او چند روز بعد به خانواده‌اش تحویل داده شد و در بهبهان به خاک سپرده شد.

همچنین روز گذشته ۲۵ تیرماه ۱۳۹۹ هم‌زمان با برپایی تجمع اعتراضی در بهبهان، گزارش‌هایی از جو شدید امنیتی در برخی دیگر از شهرهای کشور از جمله تهران، تبریز، ارومیه و شیراز منتشر شد.

گفتنی است سازمان اطلاعات سپاه استان خراسان رضوی نیز با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت تعدادی از شهروندان در این استان تحت عنوان «عوامل دعوت به اعتراضات» خبر داد. در این اطلاعیه بازداشت‌شدگان به عناوینی همچون «جاسوسی علیه امنیت ملی» و «تلاش برای برهم‌زدن نظم عمومی از طریق فضای مجازی» متهم شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.