محکومیت ۱۲ شهروند بهائی به ۳۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری

بهائیان - شیراز

۱۲ شهروند بهائی ساکن شیراز از سوی دادگاه تجدید نظر این استان مجموعا به ۳۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدید نظر استان فارس ۱۲ شهروند بهائی ساکن شیراز به نام‌های سهیلا حقیقت، فرزان معصومی، فرهام ثابت، شهناز ثابت، نیلوفر حکیمی، سودابه حقیقت، نوید بازماندگان، نورا پورمرادیان، بهاره قادری، الهه سمیع‌زاده، احسان‌الله محبوب راه‌وفا و شهریار عطریان را مجموعا به ۳۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد.

اتهامات تمام این شهروندان «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» عنوان شده است.

بر اساس حکمی که به تائید دادگاه تجدید نظر استان فارس رسیده است، نیلوفر حکیمی به ۵ سال و ۹ ماه حبس تعزیری، سودابه حقیقت، نوید بازماندگان، نورا پورمرادیان، بهاره قادری و الهه سمیع‌زاده هر کدام به ۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری و سهیلا حقیقت، فرزان معصومی، فرهام ثابت و شهناز ثابت هر کدام به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند. در این پرونده احسان‌الله محبوب راه‌وفا نیز به پرداخت یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

همچنین الهه سمیع‌زاده، در بخش دیگری از پرونده خود توسط شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری شیراز به ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی و نیلوفر حکیمی نیز در دادگاه کیفری شیراز به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

پیش از این نیز حکم ۶ سال حبس شهریار عطریان بدون برگزاری دادگاه تجدید نظر تائید شده بود.

گفتنی است این شهروندان بهائی در فاصله سال‌های ۹۵ تا ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت شده بودند و پس از مدتی به صورت موقت و با صدور قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بودند.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.