بازداشت ساسان نیک نفس، فعال مشروطه‌خواه، جهت اجرای حکم حبس

روز دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساسان نیک‌نفس، فعال سیاسی مشروطه‌خواه، جهت اجرای حکم ۵ سال حبس بازداشت و به زندان منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ساسان نیک‌نفس در مرداد ماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه به‌ صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

ساسان نیک‌نفس یکی از ده شهروندی بود که در فاصله زمانی اردیبهشت‌ تا مرداد‌ماه ۱۳۹۸ در شهرهای تهران، قم، گرگان، نوشهر، تنکابن، بابلسر، تربت حیدریه و شهریار بازداشت شده بودند. این شهروندان روز یکشنبه ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در مجموع به ۱۰۰ سال و ۴ ماه حبس محکوم شدند. این حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر عینا تائید شد.

طی این محاکمه ساسان نیک‌نفس به اتهام‌های «اجماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «توهین به مقدسات»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۸ سال حبس محکوم شد که مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری، در مورد وی اجرا خواهد شد.

مصادیق اتهامی این افراد حمایت از نظام پادشاهی از طریق فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، پخش تراکت، شعار‌نویسی و اسکناس‌نویسی عنوان شده است.

گفتنی است روز یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸، عطاالله رضایی دیگرهم‌پرونده‌ای ساسان نیک‌نفس نیز جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان قم منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.