افزایش حبس تعزیری فرید زیرکی‌مقدم، شهروند بهائی ساکن بیرجند

فرید زیرکی‌مقدم، شهروند بهائی ساکن بیرجند، که پیش از این به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، در بخش دوم پرونده خود به یک سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرید زیرکی‌مقدم در تاریخ ۱۲ مردادماه ۱۳۹۸ در بیرجند توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در بیرجند منتقل شده بود. او روز۱۶ شهریورماه همان سال با پایان یافتن مراحل بازجویی و با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشت آزاد شد.

فرید زیرکی‌مقدم در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بیرجند به ریاست قاضی جعفر اسلام‌خواه محاکمه و با اتهامات «عضویت در تشکیلات غیرقانونی بهائی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. همچنین او روز سه شنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۹، در بخش دوم از پرنده  خود با اتهام «توهین به مقدسات»  توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ بیرجند توسط قاضی مهدی شیری‌عباس‌آباد به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. در صورت تائید این احکام توسط دادگاه تجدیدنظر حکم ۶ سال حبس تعزیری برای فرید زیرکی مقدم قابل اجرا خواهد بود.

گفتنی است فرید زیرکی‌مقدم دارای  پدری ناشنوا، برادری قطع نخاع شده و مادری مریض است که سرپرستی آنها را از طریق بازاریابی در شرکت اسنپ بر عهده داشته است اما به دلیل اعتقاد به آئین بهائیت بر اثر فشار اداره اطلاعات بیرجند به صاحب کارش، از ادامه کار محروم شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.