صدور حکم ۶ سال و نیم حبس تعزیری برای اعظم شیرافکن

اعظم شیرافکن، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸، توسط دادگاه انقلاب به اتهام «تحریک مردم جهت برهم زدن امنیت کشور» به ۵سال حبس و به اتهام «اقدام تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال و نیم حبس و در مجموع به ۶ سال و نیم حبس تعزیری  محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اعظم شیرافکن در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۹۸، توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت و به زندان کچویی منتقل شد. وی ۵ ماه بعد با پایان مراحل بازجویی و با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل بازرسی از زندان آزاد شد.

اعظم شیرافکن که از ناراحتی شدید اعصاب رنج می‌برد، مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب محاکمه و به ۶ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد. این محاکمه در شرایطی صورت گرفت که در جریان محاکمه قاضی دادگاه اجازه صحبت به خانم شیرافکن نداده و وی تنها توانست به عنوان دفاع اظهارات خود را روی کاغذ بنویسد.

همچنین در زمان بازداشت خانم شیرافکن، کیوان باهنر، فرزند وی، نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بازداشت آزاد شد. از مراحل دادرسی و روند قضایی پرونده کیوان باهنر اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است اعظم شیرافکن که در جریان بازجویی توسط بازجویانش مورد فحاشی قرار گرفته و تهدید به تجاوز شده بود، ناچار به اعتراف اجباری علیه خود شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.