نامه پدر و مادر برادران افکاری خطاب به رئیس قوه قضائیه

نوید، وحید و حبیب افکاری روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ماه از زندان شیراز به مکان نامعلومی منتقل شدند. چندی بعد نوید افکاری طی تماسی با خانواده‌اش اعلام کرد که در زندان کتک خورده‌‌اند و باید به پزشک قانونی بروند اما مسئولان زندان از تحویل برگه شکایت به آنها خودداری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پدر و مادر برادران افکاری طی نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواهان اعزام آنها به پزشکی قانونی شدند. آنها در این نامه با اشاره به ضرب و شتم فرزندانشان در زندان انفرادی خواهان اعزام آنها به پزشکی قانونی پیش از محو شدن آثار ضرب و شتم شدند.

متن کامل این نامه در ادامه می‌آید:

«ریاست محترم قوه قضاییه، با سلام، احتراما اینجانبان حسین افکاری و بهیه نامجو، پدر و مادر نوید، وحید و حبیب افکاری به‌عنوان تظلم خواهی به استحضار می‌رسانیم؛ شما یک پدر هستید و باید بتوانید درک کنید پدر و مادری که فرزندانشان در زندان و با احکام سنگین روبرو هستند و یکی از آنها زیر حکم اعدام است وقتی می‌شنوند که آنها را به انفرادی برده و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند در چه وضعیت وخیم روحی روانی قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که طبق قوانین جمهوری اسلامی و مقررات شرعی، زندان امانتی است نزد حکومت و سازمان زندان‌ها. حفظ سلامت و حرمت زندانی وظیفه‌ی این دستگاه‌هاست به‌حدی که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در سخنان خود می‌گفت حتی اگر کسی که جرم قتل توسط او اثبات و محکوم به قصاص باشد و او را دارند برای اجرای حکم می‌برند، اگر ماموری به او اهانت کند باید اجرای حکم متوقف و مامور قصاص شود.

ریاست محترم قوه قضاییه، ما چگونه می‌توانیم این غم بزرگ را تحمل کنیم که فرزندانمان در چنین شرایطی به بازداشتگاه انفرادی برده شوند و مورد ضرب و شتم قرار بگیرند؟ هر چند ما از اینکه در قوه قضاییه رسیدگی مجددی به پرونده‌ی فرزندانمان بشود و اظهارات آنها در مورد بدرفتاری و نحوه‌ی گرفتن اقرار مورد توجه و بررسی قرار بگیرد و عدالت رعایت شود، هنوز مایوس نیستیم و تا زمان تعیین تکلیف امیدواریم که رعایت حقوق اولیه و انسانی آنها بشود. یکی از ابتدایی‌ترین حقوق آنها این است تا آثار ضرب و شتم در بدنشان هست، دستور بفرمایید آنها را به پزشکی قانونی اعزام کنند».

گفتنی است نوید، وحید و حبیب افکاری سنگری، در دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز مورد محاکمه قرار گرفته و بر اساس احکام صادره، نوید افکاری به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

برادران افکاری متهم هستند در اعتراضات سراسری مرداد ماه ۱۳۹۷ در شهرهای شیراز و کازرون نقش فعالی داشته اند و همچنین متهم به قتل یک نیروی امنیتی وابسته به حراست شرکت آبفا که در سرکوب معترضان نقش داشته، هستند.

این سه برادر تحت شکنجه های شدید روحی و جسمی ناچار به اعتراف علیه خود شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.