محکومیت ۸ شهروند بهائی مجموعا به ۱۱ سال و ۳ ماه حبس تعزیری

دادگاه تجدید نظر استان خراسان جنوبی ۸ شهروند بهائی ساکن بیرجند را مجموعا به ۱۱ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. این شهروندان پیشتر در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب بیرجند در مجموع به ۵۱ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آرزو محمدی، عطاالله ملاکی، رویا ملاکی، عطیه صالحی، سعید ملاکی، نسرین قدیری، فرزانه دیمی و بنفشه مختاری، هشت تن از شهروند بهائی ساکن بیرجند، توسط شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان جنوبی به ریاست ابراهیم رمضانی در مجموع به تحمل ۱۱ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

براساس حکم صادر شده در دادگاه تجدید نظر آرزو محمدی، عطاالله ملاکی، رویا ملاکی، عطیه صالحی و سعید ملاکی به اتهام «عضویت در تشکیلات غیر قانونی و مخل امنیت فرقه بهائیت» هر کدام به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شدند. همچنین نسرین قدیری، فرزانه دیمی و بنفشه مختاری نیز با اتهام مشابه هر کدام به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شدند. گفتنی است همگی این شهروندان اواخر مهرماه ۱۳۹۶ و در آستانه دویستمین سالگرد تولد بهاءالله، پیامبر آئین بهائی، توسط نیروهای امنیتی در بیرجند بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.