تائید حکم ۵ سال حبس تعزیری برای فرید زیرکی مقدم، شهروند بهائی

فرید زیرکی مقدم، شهروند بهائی ساکن بیرجند، توسط شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر خراسان جنوبی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. او در بخش دوم پرونده خود نیز به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده و در انتظار صدور حکم نهائی است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرید زیرکی مقدم در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در بیرجند بازداشت و پس از طی کردن مراحل بازجویی در تاریخ ۱۶ شهریور همان سال با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

فرید زیرکی مقدم در تیرماه سال جاری توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بیرجند به ریاست قاضی جعفر اسلام‌خواه محاکمه و به اتهام «عضویت در تشکیلات غیر قانونی بهایی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری کاهش یافت. مدیریت یک کانال تلگرامی که شهروندان بهائی در آن عضویت داشتند مبنای اتهامات مطروحه و صدور حکم قرار گرفته است.

همچنین این شهروند بهائی در بخش دوم پرونده خود توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری بیرجند به ریاست قاضی مهدی شیری‌عباس‌آباد به اتهام «توهین به مقدسات اسلام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده که در انتظار صدور حکم نهائی است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.