خانواده بهنام محجوبی، درویش گنابادی زندانی، دست به اعتصاب غذا زدند

صالحه حسینی، همسر بهنام محجوبی، در توئیتی از اعتصاب غذای خود به همراه مادر و خواهر این زندانی عقیدتی خبر داده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صالحه حسینی، همسر بهنام محجوبی، درویش گنابادی محبوس در زندان اوین، در توئیتر خود نوشته است:
«من صالحه حسینی همسر بهنام محجوبی به همراه مادر و خواهر بهنام (بتول حسینی و بهناز محجوبی) از امروز در حمایت به ظلمی که به همسرم شده است، اعلام اعتصاب غذا می‌کنیم.»

لازم به ذکر است بهنام محجوبی در یک فایل صوتی که از داخل زندان منتشر شده در مورد آنچه پس از انتقال وی به بیمارستان امین‌آباد، که محل نگهداری از بیماران روانی است، بر وی گذشته، توضیح داده است.

این درویش گنابادی زندانی در قسمتی از این فایل صوتی می‌گوید: «من را به‌ شکل صلیب بستند و به ‌من آمپول و قرص دادند. مرا به‌ طور عمد در کنار بیماران خیلی خطرناک نگهداری می‌کردند و این افراد ادرار خود را روی من می‌پاشیدند».

بهنام محجوبی، درویش گنابادی محبوس در زندان اوین که مبتلا به بیماری «اختلال پنیک» است، در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، در جریان وقایع گلستان هفتم خیابان پاسداران تهران بازداشت و در مردادماه سال ۹۸ از سوی دادگاه انقلاب تهران با اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به دو سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌های سیاسی یا اجتماعی محکوم شد.

آقای محجوبی روز ۳۱ خرداد ماه سال جاری جهت اجرای حکم دو سال حبس به زندان اوین منتقل شد و به دلیل محرومیت از درمان و رسیدگی پزشکی و همچنینی عدم دسترسی به داروهای تخصصی خود حالش رو به وخامت گذاشت، تا آنجا که در تاریخ ۶ مهرماه، وی را با بدنی نیمه فلج به بیمارستان امین‌آباد در تهران منتقل کردند.

این زندانی عقیدتی در تاریخ ۱۲ مهرماه سال جاری از بیمارستان امین آباد به زندان اوین منتقل شد.

گفتنی است آقای محجوبی طی روزهای اخیر اعلام کرده مسئولان زندان «می‌خواهند او را بکشند» و به‌ همین علت دست به اعتصاب غذا می‌زند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.