بازداشت علی نوری جهت اجرای حکم حبس

روز شنبه، ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۹، علی نوری، فعال مدنی و زندانی سیاسی پیشین، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی نوری در تاریخ ۹ دی‌ماه ۱۳۹۶، در حین خدمت سربازی، در میدان ولیعصر تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او پس از اتمام مراحل بازجویی در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

علی نوری در خردادماه ۱۳۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی» به ۷ سال و ۶ ماه حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال و ۶ ماه حبس و در مجموع به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در تابستان ۱۳۹۷ به ۶ سال حبس تعزیری کاهش یافت که ۵ سال از آن قابل اجرا است.

گفتنی است این فعال مدنی پیش از این نیز در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۳ در جریان تجمع حمایت از کوبانی در مقابل دفتر سازمان ملل بازداشت و به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. او پس از گذراندن یک سال از دوره حبس خود به صورت مشروط از زندان آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.