صدور حکم ۵۶ سال حبس برای سه شهروند به‌دلیل حضور در تجمع مراسم روز کوروش

علی سپنتامهر، مجید رحیم زاده و محسن میرآفتاب توسط شعبه ۶ دادگاه انقلاب مشهد، به ریاست قاضی حسین بهمن آبادی، مجموعا به ۵۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی سپنتامهر، مجید رحیم زاده و محسن میرآفتاب در تاریخ ۷ آبان‌ماه ۱۳۹۵ در جریان تجمع مراسم روز کوروش کبیر در جاده شیراز-مرودشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دولت‌آباد مرودشت منتقل شدند. این سه پس از گذشت حدود یک ماه، با پایان مراحل بازجویی و با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل بازرسی از زندان آزاد شدند.

این سه فعال مدنی براساس حکمی که در تاریخ ۷ آبان ماه ۱۳۹۹ به آنها ابلاغ شده است مجموعا به ۵۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

براساس حکم صادر شده علی سپنتامهر به اتهام «مشارکت در تشکیل گروه سپنتامهر از طریق تاسیس و مدیریت کانال تلگرامی سپنتامهر به قصد بر هم زدن امنیت کشور»،«عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به آیت الله خمینی» به ۱۸ سال حبس تعزیری، مجید رحیم زاده به اتهام «مشارکت در تشکیل گروه سپنتامهر از طریق تاسیس گروه تلگرامی یاران سپنتامهر به قصد بر هم زدن امنیت کشور»، «عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۲۱ سال حبس تعزیری و محسن میرآفتاب به اتهام «عضویت دریکی از گروه‌های مخالف نظام»، «توهین به رهبری»، «توهین به مقدسات» و «مشارکت در تشکیل گروه سپنتامهر از طریق تاسیس کانال تلگرامی یاران سپنتا به قصد بر هم زدن امنیت کشور» به ۱۷ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، حکم ۱۰ سال حبس تعزیری برای علی سپنتامهر و مجید رحیم زاده و حکم ۵ سال حبس تعزیری برای محسن میرآفتاب قابل اجرا خواهد بود.

گفتنی است علی سپنتامهر استاد تاریخ و ادبیات و شاهنامه وحافظ شناس است که در مراسم بزرگداشت روز کورش در پاسارگاد درباره تاریخ کورش وفرهنگ ایران باستان سخنرانی داشته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.