درآستانه سالگرد خیزش سراسری آبان۹۸؛ احضار ۷۱ شهروند به دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان

روز شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۹، ۷۱ نفر از شهروندان ساکن بهبهان که در تیرماه سال جاری در تجمع اعتراضی در این شهرستان شرکت کرده بودند به دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان احضار شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹، تجمعی در اعتراض به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور و صدور حکم اعدام علیه تعدادی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری آبان۹۸، در بهبهان شکل گرفت و شرکت‌کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهایی شخص علی خامنه‌ای و سیاست‌های جمهوری اسلامی را هدف قرار دادند.

این تجمع با دخالت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به خشونت کشیده شد و تعدادی از شهروندان در جریان تجمع و تعدادی دیگر نیز پس از اتمام آن و در منازل شخصی خود، بازداشت شدند.

براساس احضاریه‌ای که روز شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۹ صادر شده، ۷۱ نفر از شهروندان شرکت‌کننده در این تجمع می‌بایست ظرف ۵ روز از زمان صدور این احضاریه خود را به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان به ریاست قاضی کاظم طیب، معرفی کنند.

گفتنی است در جریان تجمعات اعتراضی آبان ماه ۱۳۹۸، حداقل ۸ تن از شهروندان در شهرستان بهبهان با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند. همچنین روز پنج‌شنبه ۱ آبان ماه ۱۳۹۹، شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو بهبهان، ۳۶ تن از بازداشت‌شدگان این اعتراضات را مجموعا به ۱۰۹ سال حبس تعزیری، ۲۵۹۰ ضربه شلاق و سه میلیون و سیصد هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.