پرونده‌سازی جدید علیه مهدی مسکین‌نواز، زندانی سیاسی

روز دوشنبه ۱۹آبان ۱۳۹۹، مهدی مسکین‌نواز، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، بابت پرونده‌ جدیدی که در دوران حبس برای وی گشوده شده است، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج، محاکمه شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مهدی مسکین‌نواز در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ به دلیل «فعالیت در فضای مجازی و مدیریت یک کانال تلگرامی با محتوای براندازی» توسط نیروهای امنیتی در انزلی بازداشت و پس از مدتی با پایان مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شد.

مهدی مسکین نواز در مردادماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهامات «اجتماع و تبانی»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۳ سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در فهرج کرمان و ممنوعیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی محکوم شد.

مهدی مسکین نواز که هم‌اکنون دوران محکومیت خود را در زندان رجایی‌شهر سپری می‌کند، روز دوشنبه ۱۹آبان ماه ۱۳۹۹ بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس برای وی گشوده شده است، به اتهام «اخلال در نظم زندان» و «توهین به رهبری» در شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج مورد محاکمه قرار گرفت.

گفتنی است آقای مسکین‌نواز که هنگام اعزام به دادگاه از پوشیدن لباس زندان و زدن دستبند و پابند امتناع کرده بود توسط چهار تن از ماموران زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته تا جایی که آثار ضرب و شتم و کبودی بر بدن وی کاملا مشهود است.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.