انتقال احمدرضا جلالی به سلول انفرادی و نگرانی از اجرای حکم اعدام

روز سه‌شنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۹، ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر دوتابعیتی، اعلام کرد که همسرش روز سه‌شنبه طی یک تماس تلفنی خبر داد که قرار است برای اجرای حکم اعدام به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، احمدرضا جلالی که در تاریخ پنجم اردبیهشت ماه ۱۳۹۵ به دعوت دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز به قصد شرکت در یک کنفرانس علمی به ایران سفر کرده بود، توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و روانه زندان اوین شد. او پس از هفت ماه بازجویی در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی منتقل شد.

احمدرضا جلالی در مهرماه ۱۳۹۶، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «فساد فی الارض» از طریق جاسوسی برای دولت متخاصم اسراییل به اعدام محکوم شد. این حکم در آذرماه همان سال توسط شعبه یک دیوان عالی کشور عینا تائید شد.

احمدرضا جلالی، استاد و پژوهشگر مدیریت حوادث مترقبه و دارای اقامت سوئد است. او فوق دکتری خود را در رشته مدیریت بحران در دانشگاه پیه مونتو ایتالیا گرفته و پس از آن به همراه همسر و دو فرزنش ساکن کشور سوئد شدند.

این پژوهشگر پیش از بازداشت در پنجم اردبیهشت ماه ۱۳۹۵، بارها برای شرکت در سمینارها و ورک شاپهای علمی و تخصصی به دعوت دانشگاه تهران و هلال احمر به ایران سفر کرده و هیچگاه مشکلی برایش فراهم نشده بود.

گفتنی است آقای جلالی هم‌اکنون به یکی از سلول‌های انفرادی قرنطینه بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده و نگرانی از اجرای حکم اعدام وی طی روزهای آینده وجود دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.