بازداشت امیرپورنگ سرمدی، فعال سیاسی، برای اجرای حکم حبس

روز چهارشنبه ۱۲ آذرماه ۱۳۹۹، امیرپورنگ سرمدی، فعال سیاسی ساکن بابلسر، با هجوم ۵ نفر نیروی امنیتی در محل کارش بازداشت و برای اجرای حکم حبس به زندان بابل منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امیرپورنگ سرمدی تهرانی، در تاریخ سوم مردادماه ۱۳۹۸ به دلیل فعالیت در فضای مجازی و انتشار مطلبی در حمایت از مشروطه خواهی و شعارنویسی، از سوی نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۵ روز به بند یک-الف اطلاعات سپاه در شرق تهران منتقل شد. او پس از تهیه مستند اعترافات اجباری و تفهیم اتهام به زندان اوین منتقل و در شهریور ماه ۹۸ با قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شد.

امیرپورنگ سرمدی تهرانی در تاریخ ۴ دی ماه ۱۳۹۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به ۵ سال حبس، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس، به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس و در مجموع به ۸ سال حبس تعزیری محکوم‌شد. این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تائید شد که براساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در مورد وی اجرا خواهد شد.

گفتنی است امیرپورنگ سرمدی تهرانی متولد ۱۳۵۳ است و یک دختر ۹ ساله دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.