پرونده‌سازی جدید برای آرشام رضایی، فعال سیاسی

آرشام رضایی

آرشام رضایی، فعال سیاسی، که از روز ۲۷آبان ماه ۱۳۹۹، جهت اجرای حکم ۸ سال و ۶ماه حبس بازداشت و به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده بود، پیش از انتقال به این زندان، در شعبه ۲ بازپرسی زندان اوین از بابت پرونده جدیدش به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آرشام رضایی در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به رهبری» به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تائید شد.

آرشام رضایی در تاریخ ۱۷دی ۱۳۹۷ توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه در خیابان انقلاب تهران بازداشت شد و پس از گذراندن دو هفته در سلول انفرادی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. این فعال مدنی در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۹۸  با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

حضور در تجمعات اعتراضی مسالمت‌آمیز، اطلاع‌رسانی درباره وضعیت فعالان سیاسی بازداشت‌شده ودیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی و مدنی، مصداق فعالیت‌هایی است که آقای رضایی بابت آن‌ها بازداشت و محاکمه شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.