اجرای حکم حبس محمد داوری، فعال مدنی

روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه ۱۳۹۹، محمد داوری فعال مدنی اهل دهدشت، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شیراز بازداشت و برای اجرای حکم حبس به بازداشتگاه مرکزی شیراز منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد داوری در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز-پلاک ۱۰۰- منتقل شد. آقای داوری پس از چند دوره بازجویی در بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شد. این فعال مدنی نهایتا در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

محمد داوری در فروردین ۱۳۹۹ توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی محاکمه و به اتهام «عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام» به ۷ سال و ۶ ماه حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و در مجموع به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم توسط شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان فارس به ۳ سال و ۹ ماه حبس تعزیری کاهش یافت که براساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲ سال و ۹ ماه از آن قابل اجرا است.

گفتنی است محمد داوری سابقه چندین بار بازداشت در کارنامه خود دارد. او نخستین بار در زمان درگذشت هاشمی رفسنجانی به دلیل پایین کشیدن بنر وی از سطح شهر یاسوج توسط نیروهای امنیتی بازدشت شد. وی همچنین در جریان اعتراضات سراسری دی‌ماه ۱۳۹۶ بازداشت و پس از مدتی با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.