منیره عربشاهی، فعال مدنی محبوس در زندان کچویی کرج، از خدمات درمانی محروم است.

منیره عربشاهی، فعال مدنی، که دوران محکومیت خود را در زندان کچویی کرج سپری می‌کند، علیرغم توصیه پزشکان مبنی بر نیاز به اسکن تیروئید و انجام عمل جراحی، همچنان بدون رسیدگی پزشکی در این زندان محبوس است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، منیره عربشاهی، روز یکشنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۹، به‌دنبال ایجاد تورم در ناحیه گردن و احساس خفگی به بهداری زندان مراجعه کرده و پزشک متخصص زندان دستور انجام آزمایش به‌صورت اور‌ژانسی و ظرف ۴۸ ساعت آینده را داده است؛ اما علیرغم تاکید پزشک مبنی بر مراجعه به خارج از زندان، تاکنون این امر محقق نشده است.

پیش از این نیز به‌دنبال ابتلای یاسمن آریانی، دختر خانم عربشاهی، به بیماری کرونا، مسئولین زندان با درخواست مرخصی آنها مخالفت کرده بودند.

یاسمن آریانی در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۹۸ طی حکمی که توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه صادر شد به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و برای اتهام «تشویق و فراهم‌نمودن موجبات فساد و فحشا» به ۱۰ سال حبس تعزیری و در مجموع به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

منیره عرب‌شاهی، مادر یاسمن آریانی نیز مردادماه سال ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا» مجموعا به ۱۶ سال حبس محکوم شد.

گفتنی است یاسمن آریانی و منیره عربشاهی، که پیش از این دوران محکومیت خود را در زندان اوین می‌گذراندند، روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه ۱۳۹۹، به زندان کچویی کرج تبعید شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.