محرومیت از درمان زندانیان سیاسی زن زندان قرچک ورامین پس از ضرب و شتم توسط گارد زندان

با وجود آسیب‌ جسمی تعدادی از زندانیان زن سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین به‌دنبال هجوم نیروهای گارد این زندان به بند ۸ و ضرب و شتم آنان، اقدامی جهت درمان این زندانیان صورت نگرفته است.  

به‌ گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۹، ماموران گارد زندان قرچک ورامین که جهت انتقال گلرخ ایرایی به بند ۸ این زندان رفته بودند، پس از مقاومت خانم ایرایی و اعتراض سایر زندانیان، آنان را با باتوم و شوکر مورد ضرب و شتم قرار دادند. در نهایت گلرخ ایرایی با خشونت ماموران از بند خارج شده و به به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده است.

گفته می‌شود تیمی متشکل از دستکم ۲۰ مرد و زن همراه با صغری خدادادی سرپرست زندان، بصورت غافلگیرانه و در حالی‌‌که زندانیان در حال صرف ناهار بودند به زندانیان حمله‌ور شده و همه زندانیان را با باتوم و شوکر مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. به‌دنبال این ضرب و شتم تعدادی از زندانیان زن سیاسی محبوس در این زندان دچار آسیب‌‌های جدی شده‌اند اما تا این لحظه اقدامی جهت درمان آنها صورت نگرفته است.  

گفتنی است پس از روی کار آمدن صغری خدادادی، سرپرست جدید زندان قرچک ورامین، فشارها و محدودیت‌ها به‌خصوص برروی زندانیان سیاسی زن به‌شدت افزایش یافته است.

صغری خدادادی روز ۲۸ آذرماه ۱۳۹۹ در راستای افزایش فشار روحی بر زندانیان سیاسی زن محبوس در زندان قرچک ورامین، با نصب تصاویری از کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق بر دیوارهای راهروی اصلی بندها، اقدام به گرداندن پیکر یک جان باخته جنگ هشت ساله در زندان و از مقابل بند زندانیان سیاسی کرد. او به زندانیان گفته که «این اقدام برای پاک شدن شما از گناهانتان از طریق طواف داده شدن با پیکر این شهید صورت گرفته است». صغری خدادادی همچنین به زندانیان سیاسی اطلاع داده است که برای آنها سفارش چادر داده و همه زندانیان موظف به استفاده از پوشش چادر در زندان هستند.

از جمله زندانیان زن سیاسی که در زندان قرچک ورامین محبوس هستند می‌توان به صبا کردافشاری، مژگان اسکندری، سمیرا هادیان، لیلا میرغفاری، مریم ابراهیم وند، سهیلا حجاب، زهره سرو، زهرا صفایی، فروغ تقی پور، پرستو معینی، پریزاد حمیدی شفق، سپیده فرهان، مرضیه فارسی، رها احمدی، سارا امجد، شقایق زمانیان، مژگان کشاورز و مریم نصیری اشاره کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.