پرونده‌سازی جدید برای سهیل عربی، زندانی سیاسی

روز چهارشنبه ۳ دی‌ماه ۱۳۹۹، سهیل عربی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج، بابت پرونده جدیدی که در زندان برای وی بازشده است، توسط شعبه ۸ دادسرای شهرری مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

به‌گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سهیل عربی پیش از این در مهرماه ۱۳۹۹، پس از ۳۳ روز نگهداری در یکی از سلول‌های انفرادی زندان رجائی‌شهر، به بند دو الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل شده بود. وی پس از اتمام بازجویی و تفهیم اتهام درخصوص پرونده‌ای جدید، مجددا به زندان رجائی شهر کرج منتقل شد.

سهیل عربی در مدت نگهداری در بند دو الف زندان اوین به اتهام ارتباط با یکی از رسانه‌های خارج از کشور تحت بازجویی قرار گرفت و روز چهارشنبه ۳ دی‌ماه ۱۳۹۹ با عنوان اتهامی «فعالیت تبلیغی علیه نظام» تفهیم اتهام شد.

سهیل عربی نخستین بار در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل شد.

گفتنی است سهیل عربی از سال ۱۳۹۲ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.