بهنام محجوبی، زندانی عقیدتی، قدرت تکلم خود را ازدست داده است

جمعی از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین طی بیانیه‌ای از وضعیت وخیم جسمی بهنام محجوبی، زندانی عقیدتی محبوس در این زندان خبر داده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهنام محجوبی، که به بیماری اختلال پانیک مبتلا است، در حالی محکومیت دو سال حبس خود را در زندان اوین سپری می‌کند که پزشکی قانونی نامه عدم تحمل حبس را برای وی صادر کرده است.

بهنام محجوبی پیش از این در آبان ماه ۱۳۹۹ با انتشار یک فایل صوتی که از داخل زندان منتشر شد بود و در آن به سختی صحبت می‌کرد، در مورد آنچه پس از انتقال وی به بیمارستان امین‌آباد، که محل نگهداری از بیماران روانی است، بر وی گذشته، توضیح داده است. این درویش گنابادی زندانی در قسمتی از این فایل صوتی می‌گوید: «من را به‌ شکل صلیب بستند و به ‌من آمپول و قرص دادند. مرا به‌ طور عمد در کنار بیماران خیلی خطرناک نگهداری می‌کردند و این افراد ادرار خود را روی من می‌پاشیدند»

بهنام محجوبی در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، در جریان وقایع گلستان هفتم خیابان پاسداران تهران بازداشت و در مردادماه سال ۹۸ از سوی دادگاه انقلاب تهران با اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به دو سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌های سیاسی یا اجتماعی محکوم شد.

آقای محجوبی روز ۳۱ خرداد ماه سال جاری جهت اجرای حکم دو سال حبس به زندان اوین منتقل شد و به دلیل محرومیت از درمان و رسیدگی پزشکی و همچنینی عدم دسترسی به داروهای تخصصی خود حالش رو به وخامت گذاشت، تا آنجا که در تاریخ ۶ مهرماه، وی را با بدنی نیمه فلج به بیمارستان امین‌آباد در تهران منتقل کردند.

گفتنی است با وخیم‌تر شدن وضعیت جسمی بهنام محجوبی طی روزهای گذشته، این زندانی عقیدتی قدرت تکلم خود را از دست داده است. حال جمعی از زندانیان بند هشت زندان اوین  با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت وخیم جسمانی این زندانی عقیدتی ابراز نگرانی کرده‌اند.

متن کامل بیانیه را در زیر می‌خوانید:
«وضعیت جسمانی بهنام محجوبی طی هفته‌های اخیر وخیم شده است به گونه‌ای که هم‌اکنون ایشان قدرت تکمل خود را از دست داده است. این درویش زندانی پیش‌تر در زندان دست به اعتصاب غذا زده بود و مسوولان زندان او را به منظور اجبار برای شکستن اعتصاب، به بیمارستان امین‌آباد که مخصوص بیماران اعصاب و روان است، منتقل کرده بودند. او هم اکنون بیم آن را دارد که  درمانگاه زندان بار دیگر وی را به این بیمارستان منتقل کند و تحت مداوا یا شوک الکتریکی قرار دهد.

ملت شریف ایران و مجامع حقوق بشری! ما جمعی از زندانیان بند هشت زندان اوین ضمن محکوم کردن برخوردهای غیر انسانی با این زندانی عقیدتی و پافشاری بر حفظ حقوق شهروندی او، خواهان آزادی هرچه سریع‌تر ایشان و برخورداری او از امکانات درمانی مناسب هستیم.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.