۸ شهروند بهائی ساکن بندرعباس مجموعا به ۱۴سال حبس تعزیری محکوم شدند

روز پنج‌شنبه ۴ دی‌ماه ۱۳۹۹، شعبه ۲ دادگاه انقلاب بندرعباس به ریاست قاضی علی بلادر، ۸ شهروند بهائی ساکن این شهر را مجموعا به ۱۴ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ادیب حق پژوه، فرهاد امری، مارال راستی، آرش راسخی، مهناز جان نثار، نسیم قنواتیان، امید آفاقی و روح الله افشار، در بهار ۱۳۹۶ بازداشت و پس از مدتی با پایان مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شدند.

این شهروندان بهائی در دی‌ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی بلادر محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» مجموعا به ۱۴سال حبس تعزیری محکوم شدند. از این میان نسیم قنواتیان، مارال راستی، مهناز جان نثار، روح الله افشار، آرش راسخی و امید آفاقی هرکدام به ۲ سال حبس تعزیری و ادیب حق پژوه و فرهاد امری هرکدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

این شهروندان همچنین به‌عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، ممنوعیت از شرکت در جلسات ضیافت و گردهمایی بهائیان و الزام بر گذراندن پنج جلسه مشاوره در خصوص مسائل فرقه‌ای زیر نظر اساتید موسسه اندیشه سجادیه بندرعباس محکوم شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.