محرومیت فرهاد سلمانپور، زندانی سیاسی، از دسترسی به خدمات درمانی

فرهاد سلمانپور، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، علیرغم ابتلا به بیماری قلبی و ریوی و نیز تشخیص پزشک مبنی بر وجود کیست در مغزش و احتمال ابتلا به بیمارس ام‌اس، از حق درمان و مراجعه به بیمارستان محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرهاد سلمانپور که اخیرا از سوی یکی از زندانیان خطرناک از بالای تختخواب به پایین پرتاب شده و از ناحیه ستون فقرات دچار شکستگی شده، بدون رسیدگی پزشکی در زندان تهران بزرگ به‌سر می‌برد. همچنین این فعال سیاسی با تشخیص پزشک زندان مشکوک به بیماری‌ ام‌اس است و یکی از مدارک پزشکی وی نیز نشان می‌دهد در مغزش کیست وجود دارد و باید به بیمارستان منتقل شده و از او آزمایش ‌ام آر‌ای گرفته شود.

از سوی دیگر فرهاد سلمان‌پور در طول دوران زندان به بیماری‌های قلبی و ریوی مبتلا شده و بنا بر تاکید پزشک زندان باید تحت نظر پزشک متخصص قلب قرار بگیرد.

فرهاد سلمانپور در تاریخ ۳۰مرداد ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این فعال سیاسی در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات «تشویش اذهان عمومی به قصد اضرار به غیر و نشر اکاذیب در فضای مجازی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق فعالیت در فضای مجازی»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همکاری با عناصر ضد انقلاب»، «توهین به رهبری» و «توهین به روح الله خمینی» محاکمه و در انتظار ابلاغ حکم دادگاه است.

فرهاد سلمانپور که سابقه چندین بار بازداشت دارد، پیش از این در بهمن ماه ۱۳۹۶ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «توهین به مقدسات» و «تشویش اذهان عمومی» مجموعا به ۱۸ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهرستان خورموج محکوم شده بود.

گفتنی است فرهاد سلمانپور نخستین بار در دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، به اتهامات «اقدام علیه امنیت کشور»، «افشای اسناد محرمانه مربوط به سپاه پاسداران»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» جمعا به ۲۶ سال حبس تعزیری و ۲۰ سال تبعید به شهرستان شیروان–چرداول پس از اتمام حبس و نیز محرومیت دائمی از حق عضویت در نهادهای انقلابی نظیر نیروی مقاومت بسیج و همچنین انفصال دائم از خدمات و مشاغل دولتی محکوم شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.