محکومیت قطعی ۹ شهروند بهائی به مجموعا ۹ سال حبس تعزیری

روز پنجشنبه ۱۱دی‌ماه ۱۳۹۹، دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر، ۹ شهروند بهائی ساکن شهرستان شهریار و استان البرز را مجموعا به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پیام شبانی، سروش آگاهی، جمیله پاکرو، ندا شبانی، هومن خوشنام، الهام سلمان زاده، کیانوش سلمان زاده، پروان معنوی و پیمان معنوی، در فاصله شهریور تا آذرماه ۹۷ توسط نیروهای وزارت اطلاعات در استان البرز و شهرستان شهریار بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بودند. این شهروندان پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

این شهروندان بهائی در مردادماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهریار محاکمه و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، هریک به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. این حکم در دی‌ماه ۱۳۹۹ توسط دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تائید شد.

گفتنی است در هنگام بازداشت، منازل این شهروندان توسط نیروهای امنیتی تفتیش شده و برخی لوازم شخصی آنها ازجمله تلفن همراه، کامپیوتر و لپ‌تاپ، ضبط شده است. محل کسب برخی از آنها نیز پس از بازداشت پلمپ شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.