علی نوری و راحله احمدی، زندانیان محبوس در اوین، از حق درمان و خدمات پزشکی محروم هستند

علی نوری و راحله احمدی، دو فعال مدنی محبوس در زندان اوین، علیرغم بیماری و نیاز به رسیدگی پزشکی در خارج از زندان، از حق درمان محروم هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی نوری، فعال مدنی، که دوران محکومیت ۵ ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کند، علیرغم درد شدید در ناحیه کلیه و وجود عفونت در خون، از اعزام به مرکز پزشکی خارج از زندان محروم است. همچنین راحله احمدی دیگر فعال مدنی محبوس در این زندان نیز، ‌به‌دنبال فشار عصبی و پارگی دیسک ناشی از آن، بدون رسیدگی پزشکی در زندان به‌سر می‌برد.

طی روزهای گذشته علی نوری، به‌دنبال درد شدید در ناحیه کلیه و خونریزی از بینی به بهداری زندان منتقل شده و آزمایشات پزشکی، وجود عفونت در خون وی را نشان می‌دهد؛ اما مسئولان زندان از اعزام وی به مرکز درمانی خارج از زندان جلوگیری کرده و تنها با تجویز آنتی‌بیوتیک، وی را به بند بازگردانده‌اند.

علی نوری در خردادماه ۱۳۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی» به ۷ سال و ۶ ماه حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال و ۶ ماه حبس و در مجموع به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در تابستان ۱۳۹۷ به ۶ سال حبس تعزیری کاهش یافت که ۵ سال از آن قابل اجرا است. این فعال مدنی از تاریخ ۱۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹، در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین است.

راحله احمدی دیگر فعال مدنی محبوس در زندان اوین نیز، به‌دلیل شوک عصبی ناشی از انتقال فرزندش، صبا کردافشاری، به زندان قرچک ورامین، دچار پارگی دیسک در مهره‌های کمر شده و علیرغم اخطار پزشکان مبنی بر امکان فلج شدن وی، همچنان بدون رسیدگی پزشکی در زندان به‌سر می‌برد.

راحله احمدی، مادر صبا کرد افشاری، که دوران محکومیت ۲ سال و ۷ ماه حبس تعزیری خود را در زندان اوین سپری می‌کند، پس از انتقال فرزندش در تاریخ ۱۹آذرماه ۱۳۹۹ به زندان قرچک ورامین، از مامورین زندان خواست که او را نیز همراه دخترش به این زندان منتقل کنند، اما به وی گفته شده که به دستور دادستان خانم کردافشاری باید به تنهایی منتقل شود.   

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.