تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات سه فعال مدنی

روز چهارشنبه ۱بهمن‌ماه ۱۳۹۹، دادگاه رسیدگی به اتهامات آرشام رضایی، شکیلا منفرد و محمد ابوالحسنی، فعالان مدنی، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، برگزار خواهد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران،‌ براساس پرونده‌ای که برای این سه فعال مدنی باز شده است، آرشام رضایی به‌عنوان متهم ردیف اول، شکیلا منفرد متهم ردیف دوم و محمد ابوالحسنی متهم ردیف سوم، توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین، مورد تفهیم اتهام قرار گرفته‌اند.

براین اساس آرشام رضائی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و « اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی کشور» ، شکیلا منفرد به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی کشور»، «توهین به مقدسات اسلامی»، «توهین به خمینی» و « توهین به رهبری » و محمد ابوالحسنی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، محاکمه خواهند شد.

گفتنی است آرشام رضایی با حکم ۸سال و ۶ ماه حبس تعزیری بابت پرونده اول خود، هم‌اکنون در زندان رجایی‌شهر کرج در حال سپری کردن دوران محکومیت خود است. محمد ابوالحسنی نیز حکم دو سال حبس تعزیری خود را در زندان اوین سپری می‌کند.

همچنین شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ هنگام خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند یک الف بازداشتگاه قرارگاه ثارالله منتقل شد. وی پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل و سرانجام پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.