تبعید گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی، از زندان قرچک ورامین به زندان آمل

روز یکشنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی، که پس از ۴۳ بازجویی در بند ۲الف زندان اوین، به زندان قرچک ورامین بازگردانده شده بود، به زندان آمل تبعید شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، گلرخ ابراهیمی ایرایی که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کرد، روز یکشنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۹، توسط ماموران زندان قرچک ورامین با شوکر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بند دوالف زندان اوین منتقل شده بود. در جریان این انتقال که با مقاومت خانم ایرایی و اعتراض سایر زندانیان همراه بود، ماموران زندان اقدام به ضرب و شتم این زندانی سیاسی و هم‌بندیان وی کردند.

این زندانی سیاسی پس از ۴۳ روز نگهداری و بازجویی در بازداشتگاه سپاه در زندان اوین، روز یکشنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، به زندان قرچک ورامین بازگردانده شد و ساعاتی بعد به زندان آمل تبعید شد.

گلرخ ایرایی نخستین بار در تاریخ ۱۵ شهریورماه ۹۳ به همراه آرش صادقی، همسرش، بازداشت و به دو اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس تعزیری محکوم و در تاریخ ۳آبان ماه ۱۳۹۵ برای اجرای این حکم راهی زندان شد. او در تاریخ ۱۹ فروردین ۹۸ با پایان دوران محکومیت خود و با تودیع قرار وثیقه از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس برای وی باز شده بود، به صورت موقت از زندان آزاد شد.

گفتنی است این فعال سیاسی در پرونده جدید به ۳ سال و ۷ماه حبس محکوم شد و در تاریخ  ۱۸ آبان ۱۳۹۸ با هجوم نیروهای امنیتی در خانه شخصی‌اش در تهران بازداشت و برای اجرای حکم به زندان منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.