گزارشی از وضعیت شکیلا منفرد، فعال مدنی محبوس در زندان اوین

شکیلا منفرد، فعال مدنی، که روز چهارشنبه یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۹، پس از حضور در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران بازداشت و به سلول انفرادی در زندان اوین منتقل شده بود، در پی احساس تنگی نفس از حال رفته و پس از آن با دو نفر دیگر در یک سلول نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند یک الف بازداشتگاه قرارگاه ثارالله منتقل شد. وی پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل و سرانجام پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بود. این فعال سیاسی روز چهارشنبه یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۹، درحالی‌که جهت رسیدگی به اتهاماتش به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود، پس از اتمام جلسه دادگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال مدنی چندی بعد توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به مقدسات اسلام» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

او پس از بازداشت در تاریخ ۱ بهمن ماه، همراه با دو نفر دیگر در یک سلول نگهداری می‌شود و هنوز به بند عمومی منتقل نشده است.

گفتنی است شکیلا منفرد اولین بار در تابستان ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از حدود ۳ هفته با تودیع وثیقه‌ از زندان قرچک ورامین آزاد شد. خانم منفرد دهم شهریور ۱۳۹۵ توسط دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.