صدور حکم ۷سال حبس تعزیری برای رضا اسلامی، شهروند ایرانی-کانادایی

رضا اسلامی، شهروند ایرانی-کانادائی و مدرس حقوق بشر، توسط شعبه ۱۵دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رضا اسلامی، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او پس از مدتی با پایان مراحل بازجویی به بند عمومی این زندان منتقل شد.

رضا اسلامی در مهرماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی محاکمه و به اتهام «همکاری با دول متخاصم خارجی» به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

مصداق عنوان اتهامی که آقای اسلامی بابت آن محاکمه شده است، برگزاری یک دوره آموزشی ۵ روزه حقوق که توسط یک نهاد آکادمیک برای ۱۵ نفر از دانشجویان در کشور جمهوری چک برگزار شده بود، عنوان شده است. حامی مالی و اسپانسر این دوره یک ان‌جی‌او و سازمان غیردولتی و مردم نهاد آمریکایی بوده و ارتباطی با هیچ فردی از دولت آمریکا نداشته است.

گفتنی است رضا اسلامی دارای مدرک دکترای حقوق از دانشگاه مک گیل کانادا و استاد رشته حقوق بشر و حقوق محیط زیست دانشگاه شهید بهشتی است. او دارای بیش از ۷۰ مقاله داخلی و بین‌المللی در زمینه حقوق بشر و مؤلف و مترجم بیش از ۱۰ کتاب در زمینه حقوق بشر است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.