تائید حکم ۷سال و ۶ماه حبس تعزیری برای صبا کردافشاری در دادگاه تجدیدنظر

صبا کردافشاری، فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین، که پیش از این به ۲۴سال حبس تعزیری محکوم شده بود، براساس حکم صادرشده توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظراستان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر، با کاهش دوران محکومیت، به ۷سال و ۶ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبا کرد افشاری در تاریخ ۱۱خردادماه ۱۳۹۸ از سوی نیروهای امنیتی سپاه بازداشت شد. او یک روز پس از بازداشت در شعبه ۱ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب ناحیه ۲۱ تهران (دادسرای ارشاد) مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و پس از ۱۱ روز بازجویی تحت فشار، به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی پس از چند دوره بازجویی در بند سپاه و حبس در زندان قرچک به زندان اوین منتقل شد.

صبا کردافشاری در شهریور ماه ۹۸ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محاکمه و به اتهام «تشویق به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب» به ۱۵ سال حبس، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ۷ سال و نیم حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال و نیم حبس و در مجموع به ۲۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پس از گذشت حدود یک سال و نیم از صدور حکم صبا کردافشاری، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران با اصلاح تخلف صورت گرفته قضایی در دادرسی که باعث افزایش دو و نیم برابری میزان محکومیت قابل اجرای این فعال مدنی به ۱۵ سال حبس شده بود و نیز با اعمال قانون کاهش مجازات، حکم ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری برای وی را تائید کرد.

گفتنی است صبا کردافشاری که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کرد، روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه ۱۳۹۹ به زندان قرچک ورامین تبعید شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.