گزارشی از وضعیت شکیلا منفرد، فعال مدنی محبوس در زندان اوین

شکیلا منفرد، فعال مدنی، که روز چهارشنبه یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۹، پس از حضور در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است، با فشار بازجو، از حق ملاقات و تماس تلفنی محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند یک الف بازداشتگاه قرارگاه ثارالله منتقل شد. وی پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. این فعال مدنی روز چهارشنبه یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۹، درحالی‌که جهت رسیدگی به اتهاماتش به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود، پس از اتمام جلسه دادگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال مدنی چندی بعد توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به مقدسات اسلام» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. گفتنی است شکیلا منفرد در روزهای ابتدایی پس از بازداشت تنها یک بار اجازه ملاقات با خانواده را داشته و از آن زمان تاکنون توسط بازجوی پرونده تحت فشار قرار گرفته و از حق تماس تلفنی و ملاقات محروم است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.