گزارشی از وضعیت محمد نوری‌زاد، زندانی سیاسی

روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، محمد نوری‌زاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، که بیش از ۶ ماه است از حق ملاقات و تماس تلفنی محروم است، در اعتراض به این محرومیت اقدام به خودزنی کرده و به بهداری زندان منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، به گفته فاطمه ملکی، همسر آقای نوری‌زاد، این زندانی سیاسی که بیش از ۶ماه است از حق ملاقات و تماس تلفنی محروم است، اعلام کرده که در صورتی که مسئولان زندان اجازه ملاقات و تماس تلفنی را به او ندهند، همچنان به خودزنی ادامه خواهد داد.

محمد نوری‌زاد که یکی از امضاء‌کنندگان «بیانیه گذار از جمهوری اسلامی» است، پس از امضای این بیانیه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از تاریخ ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸ در بازداشت به سر می برد. او از سوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ۱۵ سال حبس تعزیری، ۳ سال تبعید به ایذه و ۳ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

«بیانیه گذار از جمهوری اسلامی» که از سوی ۱۴ فعال سیاسی و مدنی امضا شده بود روز ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ انتشار یافت؛ امضاکنندگان در این بیانیه خواستار استعفای رهبر جمهوری اسلامی و تغییر قانون اساسی ایران شده بودند.

پیش از این همسر آقای نوری‌زاد در ویدیویی از سی و پنج بار بیهوشی همسرش در زندان خبر داده و گفته بود ماموران وزارت اطلاعات بدون توجه به بیماری وی به او گفته‌‌اند که حداقل تا انتخابات ۱۴۰۰ اجازه استفاده از مرخصی استعلاجی نخواهد داشت.

گفتنی است محمد نوری‌زاد که مبتلا به بیماری قلبی است، از زمان بازداشت تا کنون بدون حق دریافت مرخصی استعلاجی در زندان به‌سر می‌برد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.