گزارشی از وضعیت آرام (مطلب) احمدیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی‌شهر کرج

مطلب احمدیان، زندانی سیاسی، که از مهرماه ۱۳۸۹، در حبس به‌سر می‌برد، علیرغم ابتلا به چندین بیماری و نیاز به رسیدگی پزشکی، از دریافت خدمات درمانی محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مطلب احمدیان، که به‌دلیل آسیب‌هایی که در دوران بازجویی بر وی وارد شده، دچار شکستگی از ناحیه سه مهره در کمر، پارگی در ناحیه بیضه و آسیب‌دیدگی در ناحیه زانوی راست شده است، علیرغم نیاز به رسیدگی پزشکی، با کارشکنی مسئولان زندان از جمله امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی، از دریافت خدمات درمانی محروم است.

مطلب احمدیان در مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت و پس از ۲۳۰روز نگهداری در سلول انفرادی، به اتهام «محاربه از طریق عضویت در یکی از گروه‌های اپوزوسیون» به ۳۰سال حبس تعزیری محکوم شد. این زندانی سیاسی در دو پرونده دیگر نیز به اتهام «تردد غیرمجاز از مرزهای کشور» به ۱سال حبس تعزیری محکوم شد. همچنین آقای احمدیان در مردادماه ۱۳۹۷، در پرونده دیگری به اتهام «مشارکت در قتل»، توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان کردستان، به ۸سال حبس تعزیری و پرداخت نصف دیه کامل و به اتهام «ضرب و جرح عمدی»، به ۱سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۰میلیون تومان دیه، محکوم شد.

گفتنی است مطلب احمدیان که یازدهمین سال حبس خود را بدون دریافت حتی یک روز مرخصی در زندان سپری می‌کند، طبق نظر پزشک متخصص می‌بایست هر ۶ماه یک بار جهت انجام چکاپ تحت معاینه پزشک قرار بگیرد، امری که با کارشکنی مسئولان قوه قضائیه، به ندرت و گاهی حتی سالی یک بار نیز محقق نمی‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.