تبعید سعید اقبالی،زندانی سیاسی، از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج

روز دوشنبه ۲فروردین ۱۴۰۰، سعید اقبالی، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کرد، به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، با گذشت دو روز از انتقال سعید اقبالی به زندان رجایی‌شهر کرج، این زندانی سیاسی در سلول انفرادی و همراه با دو زندانی محکوم به اعدام نگهداری می‌شود. این درحالی‌است که مسئولان زندان به وی گفته‌اند که به بند زندانیان با جرایم عمومی منتقل خواهد شد و مسئولیتی در قبال حفظ جان و سلامتی او ندارند.

سعید اقبالی در بهمن ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در کرمانشاه بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این فعال سیاسی در فروردین ۱۳۹۷، با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

سعید اقبالی در شهریور ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال حبس و در مجموع به ۶سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تائید شد که مدت ۵سال از آن قابل اجراست.

این فعال سیاسی در خرداد ماه ۱۳۹۹ پس از مراجعه به اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و برای اجرای حکم حبس به زندان اوین منتقل شد.  

گفتنی است سعید اقبالی از حدود ۵ماه پیش دچار عفونت و پارگی ۷۰درصدی پرده گوش راست شده است و علیرغم درد شدید و نیاز به درمان، تاکنون از رسیدگی پزشکی محروم بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.