اعتصاب غذای صبا کردافشاری، فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین

روز شنبه ۱۸اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، صبا کردافشاری فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به تداوم نگهداری مادرش راحله احمدی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین، و نیز افزایش فشار‌ها بر خانواده خود و دیگر زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبا کردافشاری پیش از این دارای مشکلات گوارشی بوده و چندین بار دچار خونریزی معده شده است که این امر باعث نگرانی خانواده این فعال مدنی شده است.

صبا کردافشاری که دوران ۷سال و ۶ماه محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، در تاریخ ۱۱خردادماه ۱۳۹۸ از سوی نیروهای امنیتی سپاه بازداشت و پس از چند دوره بازجویی در بند سپاه و حبس در زندان قرچک به زندان اوین منتقل شد.

این فعال مدنی در شهریور ماه ۹۸ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محاکمه و به اتهام «تشویق به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب» به ۱۵ سال حبس، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ۷ سال و نیم حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال و نیم حبس و در مجموع به ۲۴ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظراستان تهران، به ۷سال و ۶ماه حبس کاهش یافت.

همچنین راحله احمدی، مادر صبا کرد افشاری نیز که به‌دلیل اطلاع رسانی درخصوص وضعیت فرزندش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود به ۲ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. خانم احمدی در حال حاضر دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند.

گفتنی است صبا کردافشاری در آذرماه ۱۳۹۹، از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.