گزارشی از نهمین روز تجمعات اعتراضی شهروندان در شهرهای مختلف کشور

اعتراضات به بی‌آبی از پنجشنبه ۲۴تیرماه، در بسیاری از شهرهای استان خوزستان آغاز شد که تاکنون ادامه داشته و به چندین شهر خارج از این استان نیز گسترش یافته است.

روز جمعه ۱مرداد ۱۴۰۰، تجمعات اعتراضی شهروندان در شهرهای مختلف کشور با وجود جو شدید امنیتی و سرکوب گسترده این تجمعات توسط نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی، ادامه یافت.

در شهرهای سوسنگرد، شادگان، حمیدیه و ماهشهر، تجمعات اعتراضی با سرکوب گسترده همراه بوده و تعداد زیادی از شهروندان بازداشت شده‌اند. همچنین نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی اقدام به شلیک گلوله و گاز اشک‌آور به سمت مردم معترض کرده‌اند.

در نهمین شب از این تجمعات برق بسیاری از مناطق شهر اهواز، به‌ویژه مناطقی که گستردگی اعتراضات در آنها بیشتر بوده قطع شده است. همچنین اینترنت در بسیاری از نقاط استان خوزستان با قطعی و اختلال شدید مواجه است که این امر موجب شده که نسبت به شب‌های پیشین تصاویر کمتری از این تجمعات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود.

علاوه بر استان خوزستان تجمعاتی در شهرهای میبد و رباط کریم در حمایت از اعتراضات خوزستان شکل گرفته است و تعدادی از شهروندان نیز اقدام به بستن جاده دریاچه ساوه کردند.  

گفتنی است از ابتدای شکل‌گیری تجمعات اعتراضی در استان خوزستان، تعدادی از معترضین با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی جان باخته و تعداد زیادی نیز مجروح شده‌اند. همچنین بازداشت‌های گسترده‌ای در شهرهای مختلف صورت گرفته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.