پرونده سازی جدید برای حسین هاشمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ

روز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰، حسین هاشمی از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، که دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند، جهت رسیدگی به پرونده‌ای که اخیرا برای وی باز شده است، به شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی بخش فشافویه تهران احضار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اتهام عنوان شده علیه حسین هاشمی «نشر اکاذیب» عنوان شده است. پرونده‌سازی جدید برای آقای هاشمی به دنبال انتشار رنجنامه‌ای که این زندانی سیاسی در اردیبهشت ماه سال جاری منتشر کرده و در آن به شرح مشکلات زندانیان محبوس در زندان تهران بزرگ پرداخته بود، صورت گرفته است.  

حسین هاشمی در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ دستگیر و توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام «توهین به مقدسات» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به ۶ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، رونویسی از کتاب‌های «سه دقیقه در قیامت، گناه شناسی نوشته محسن قرائتی و ۵۳ سال عصر پهلوی به روایت دربار» و شست و شوی میت به مدت یک ماه روزی چهار ساعت در بهشت زهرا محکوم شد. این زندانی سیاسی از فروردین ماه ۱۴۰۰ برای اجرای دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شده است.

گفتنی است حسین هاشمی پیش از این به صورت تنبیهی به تیپ ۴ زندان که محل نگهداری زندانیان با جرائم خشن است، منتقل شده است. همچنین این زندانی سیاسی که در اعتراض به این انتقال دست به اعتصاب غذا زده بود، توسط زندانیان این بند مورد ضرب و شتم قرار گرفت.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.