سازمان زند‌ان‌ها جان‌باختن شاهین ناصری در زندان را تائید کرد

روابط عمومی اداره کل زندان‌های تهران با انتشار اطلاعیه‌ای، جان‌باختن شاهین ناصری، شاهد شکنجه‌های نوید افکاری، را بدون ارائه جزئیات علت مرگ تائید کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۳۰شهریور ماه ۱۴۰۰، شاهین ناصری که دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کرد، بعد از چند روز نگهداری در سلول انفرادی این زندان، به طرز مشکوکی جان باخت.

شاهین ناصری از شاهدان شکنجه نوید افکاری در اداره آگاهی شیراز بود و پیش از این شهادت خود را به‌صورت مکتوب به قوه قضائیه ارائه داده بود. آقای ناصری همچنین با انتشار یک فایل صوتی اعلام کرده بود که پس از ارائه شهادت، پازپرس پرونده نوید افکاری با امنیتی خوانده بودن این پرونده آقای ناصری را تهدید کرده و به او گفته بود «بلایی به سرت می‌آورم که ذوب شوی»

شاهین ناصری چند روز پیش از سالروز اعدام نوید افکاری از بند عمومی زندان تهران بزرگ به سلول انفرادی منتقل شده بود تا از تماس تلفنی و ملاقات محروم باشد.

مرگ مشکوک شاهین ناصری در سلول انفرادی در حالی صورت گرفته است که وی هیچ‌گونه بیماری زمینه‌ای جسمی و روحی نداشته و امکان خودکشی نیز در شرایط سلول انفرادی وجود ندارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.