شرح مختصری از مشکلات زندانیان زن محبوس در زندان قرچک ورامین

زندان قرچک ورامین یا ندامتگاه شهرری، زندان ویژه زنان با ۱۲ بند، در بیابان‌های حوالی شرق تهران واقع شده و مخصوص زندانیان با جرائم عادی است که تعدادی از زندانیان سیاسی نیز بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در آن نگهداری می‌شوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نبود امکانات بهداشتی، نبود سیستم تهویه، نبود سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، عدم وجود آب قابل شرب، نبود آب گرم جهت استحمام، کیفیت نامناسب غذا و جمعیت بالا و بیش از ظرفیت بندهای زندان، گوشه‌ای از مشکلات زندانیانی است که دوران حبس خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کنند.

همچنین نبود امکانات درمانی مناسب و ممانعت یا تاخیر در انتقال زندانیان بیمار به مراکز درمانی خارج از زندان، سلامت زندانیان این زندان در معرض خطر جدی قرار داده است.

گفتنی است زندان قرچک ورامین مخصوص زندانیان با جرائم عادی است که  تعدادی از زندانیان سیاسی نیز بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در آن نگهداری می‌شوند. از جمله این زندانیان می‌توان از نوشین جعفری، نسرین ستوده، شکیلا منفرد، مژگان کشاورز، مرجان داوری، صبا کردافشاری، پریزاد حمیدی شفق، سهیلا حجاب، پرستو معینی، فروغ تقی‌پورو زهرا صفایی نام برد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.