محرومیت از مرخصی درمانی محمد نجفی، وکیل محبوس در زندان اراک

با گذشت دو ماه از سکته قلبی محمد نجفی، وکیل دادگستری محبوس در زندان اراک، همچنان با اعزام به مرخصی درمانی وی مخالفت می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد نجفی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای دیابت و فشار خون است، حدود دو ماه پیش در زندان دچار سکته قلبی شده است. این وکیل دادگستری علیرغم نیاز فوری به دریافت خدمات درمانی در مراکز تخصصی خارج از زندان، از دریافت حق مرخصی درمانی محروم است.

محمد نجفی طی دو پرونده در دادگستری شهرستان شازند و دادگاه انقلاب اراک مجموعا به تحمل ۱۴ سال حبس تعزیری و شلاق محکوم شده است و هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان اراک سپری می‌کند.

بازداشت محمد نجفی به‌دنبال اطلاع رسانی‌ در خصوص مرگ وحید حیدری صورت گرفته است؛ وحید حیدری، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دی‌ماه ۹۶ در شهر اراک بود که روز دهم دی ماه همان سال در اراک بازداشت شده بود. او در بازداشتگاه کلانتری۱۲ رضوی اراک در بازداشت بوده و به گفته خانواده‌اش دستفروش بود و در همان میدانی بازداشت شده که دستفروشی می‌کرد.

گفتنی است محمد نجفی به دنبال پرونده سازی‌های وزارت اطلاعات در دوران حبس به دو سال حبس تعزیری نیز محکوم شده است.  همچنین این وکیل دادگستری از اعتراضات سال ۱۳۸۸ تاکنون بارها به‌دلیل فعالیت‌های مدنی احضار، بازداشت و زندانی شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.