تداوم نگهداری عباس واحدیان‌شاهرودی در سلول انفرادی، علیرغم وضعیت نامساعد جسمی

عباس واحدیان‌شاهرودی، فعال سیاسی، که از تاریخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد منتقل شده است، علیرغم وضعیت نامساعد جسمی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عباس واحدیان‌شاهرودی طی مدت نگهداری در سلول انفرادی چندین مرتبه دچار افزایش فشار خون شده است که این مسئله وضعیت سلامت وی را در معرض خطر قرار داده است. همچنین این فعال سیاسی دچار خونریزی لثه و درد در ناحیه سر و گردن شده است و لق شدن یکی از دندان‌هایش نیز باعث شده که برای خوردن غذا با مشکل مواجه شود.

عباس واحدیان شاهرودی روز چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۰، ، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در شهرستان رضوانشهر بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد منتقل شد. نیروهای امنیتی هم‌زمان با بازداشت آقای واحدیان شاهرودی، به منزل دختر وی در مشهد هجوم برده و پس از تفتیش منزل تعدادی از وسایل شخصی آنها از جمله مدارک و لوازم الکترونیکی را ضبط کردند.

عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال سیاسی، اولین بار در تاریخ ۱۹مهرماه ۱۳۹۷توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در آبان‌ماه همان سال به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «اقدام جهت براندازی نظام» در دادگاه انقلاب مشهد محاکمه شد.

این فعال سیاسی که از امضاکنندگان «بیانیه گذار از جمهوری اسلامی» است، مدتی پس از امضای این بیانیه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تیرماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه به صورت مشروط از زندان وکیل‌آباد مشهد آزاد شد.

گفتنی است شهلا جهان‌بین، همسر آقای شاهرودی، که او نیز از حامیان «بیانیه گذار از جمهوری اسلامی» است، چندی پیش بازداشت و پس از مدتی از زندان آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.