گزارشی از وضعیت وخیم جسمی خالد پیرزاده، در چهل و پنجمین روز از اعتصاب غذا

خالد پیرزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز، در چهل و پنجمین روز از اعتصاب غذای خود، با افت شدید قند خون و وضعیت وخیم جسمی به بهداری زندان منتقل شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خالد پیرزاده که برای تزریق اجباری سرم به بهداری زندان منتقل شده بود پس از ممانعت از دریافت سرم، زمانی که با اجبار برای تزریق مواجه می‌شود، با جسمی به سر خود ضربه وارد کرده که منجر به بیهوش شدن این زندانی سیاسی شده است. بهداران زندان پس از بیهوشی آقای پیرزاده به وی سرم تزریق کردند اما با این‌حال قند خون وی پس از دریافت سرم نیز همچنان بسیار پائین است.

خالد پیرزاده از روز دوشنبه ۱شهریور ماه ۱۴۰۰ در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، عدم موافقت با درخواست آزادی مشروط و رفتار خشن ماموران نیروی انتظامی با خانواده وی هنگام ارائه حکم تخلیه منزل دست به اعتصاب غذا زده است. این زندانی سیاسی اعلام کرده که تا زمان عدم تحقق خواسته‌هایش دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید.  

خالد پیرزاده طی هفته‌های اخیر هم‌زمان با مثبت اعلام شدن تست کرونا به قرنطینه زندان شیبان اهواز منتقل شده و تداوم اعتصاب غذای وی از ۲۹روز پیش، وضعیت جسمی وی را در معرض خطر قرار داده است.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۳تیرماه ۱۴۰۰، به زندان شیبان اهواز تبعید شده است و بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در سالن ۲ بند عمومی این زندان و در کنار محکومین خطرناک نگهداری می‌شود.

خالد پیرزاده در بهمن ماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا در خردادماه ۱۳۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد.

گفتنی است خالد پیرزاده که از مرداد ماه ۱۳۹۹ دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند، در اثر ضرب و شتم و شکنجه‌های دوران بازداشت دچار آسیب‌دیدگی در مهره‌های کمر و پا شده است. این زندانی سیاسی در مردادماه ۱۳۹۹ از ناحیه پا مورد جراحی قرار گرفت و به فیزیوتراپی و یک جراحی دیگر نیاز دارد. این زندانی سیاسی که در تاریخ ۲۴خردادماه با وعده مرخصی وصل به آزادی مشروط به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود پس از حدود سه هفته بدون تکمیل مراحل درمان به زندان تهران بزرگ بازگشت و چند روز بعد بدون اطلاع قبلی به زندان شیبان اهواز تبعید شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.