تبعید محبوبه رضایی، زندانی سیاسی، از زندان بوشهر به زندان عادل‌آباد شیراز

محبوبه رضایی، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان بوشهر سپری می‌کرد، به‌دنبال انتشار فایل صوتی درخصوص خشونت و پیشنهاد صیغه به زنان زندانی، به زندان عادل‌آباد شیراز تبعید شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محبوبه رضایی طی هفته‌های گذشته در تائید افشاگری سپیده قلیان درخصوص شرح آنچه در بند زنان زندان بوشهر می‌گذرد، اقدام به انتشار فایل صوتی کرده بود که در آن درخصوص پیشنهاد صیغه به زنان زندانی، توضیحاتی داده بود.

این زندانی سیاسی پس از انتشار فایل صوتی با تحریک مسئولان زندان بوشهر، توسط زندانیان جرائم عمومی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و پس از آن به سلول انفرادی منتقل شد. در نهایت مسئولان زندان با تهدید وی را مجبور به امضای درخواست انتقال به زندان عادل‌آباد شیراز کردند.

محبوبه رضایی پیش از این به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «عضویت در یکی از گروه‌های معاند نظام»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» مجموعا به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، که این حکم در مرحله تجدید نظر به ۲سال و ۶ماه حبس تعزیری کاهش یافت. با این حال در پرینت زندان خانم رضایی که به زندان عادل‌آباد ارسال شده میزان محکومیت وی ۵ سال ذکر شده است.

گفتنی است محبوبه رضایی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بود. این فعال سیاسی در تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۹ بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به زندان بوشهر منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.