محرومیت از مرخصی درمانی شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین

شکیلا منفرد زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین، با وجود بیماری صفراوی و درد شدید معده، از اعزام به مرخصی درمانی و دریافت خدمات پزشکی محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شکیلا منفرد که به‌دنبال مسمومیت دارویی که مدتی پیش در زندان برای وی به‌وجود آمده بود، مبتلا به بیماری گوارشی، صفراوی و درد شدید معده شده است، همچنان از اعزام به مرکز درمانی و استفاده از مرخصی درمانی محروم است.  

گفتنی است مسئولین قضائی با درخواست مرخصی درمانی شکیلا منفرد برای پنجمین بار مخالفت کرده‌اند. علت این مخالفت گزارشی از بازجوی پرونده وی و ضابطین قضایی مبنی بر انجام مصاحبه این زندانی سیاسی با شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور اعلام شده است، درحالی‌که مستندات این ادعا از سوی بازجو ارائه نشده است.

شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند یک الف بازداشتگاه قرارگاه ثارالله منتقل شد. وی پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. این فعال مدنی روز چهارشنبه یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۹، درحالی‌که جهت رسیدگی به اتهاماتش به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود، پس از اتمام جلسه دادگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال مدنی نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به مقدسات اسلام» به ۵۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

شکیلا منفرد که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کرد، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به زندان قرچک ورامین تبعید شد. این زندانی سیاسی پس از انتقال به زندان قرچک ورامین و در پی اعتراض به ماموران زندان درخصوص تصمیم به انتقال به بند زندانیان غیرسیاسی، از سوی کادر زندان مورد ضرب شتم قرار گرفته است تا جایی که در تماسی که با خانواده داشته اعلام کرده بود که هر دو دست وی به شدت کبود شده است.

شکیلا منفرد که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در کنار زندانیان با جرائم عمومی نگهداری می‌شود، یک بار دیگر در شهریور ماه ۱۴۰۰ توسط این زندانیان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.