صدور حکم ۲سال و ۸ماه حبس تعزیری برای شکیلا منفرد، زندانی سیاسی

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین، بابت پرونده جدیدی که در ایام حبس برای وی باز شده است به ۲سال و  ۸ماه حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، براساس حکمی که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران صادر شده است، شکیلا منفرد به اتهام «عضویت در گروه های مخالف نظام» به ۲ سال و ۸ ماه حبس تعزیری و به اتهام «نشر اکاذیب» به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند یک الف بازداشتگاه قرارگاه ثارالله منتقل شد. وی پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. این فعال مدنی روز چهارشنبه یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۹، درحالی‌که جهت رسیدگی به اتهاماتش به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود، پس از اتمام جلسه دادگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال مدنی نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به مقدسات اسلام» به ۵۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است شکیلا منفرد که در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شده و بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در کنار زندانیان با جرائم عادی نگهداری می‌شود، تاکنون چندین بار از سوی این زندانیان و نیز کادر زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.